.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران پیرترین استان کشور است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران پیرترین استان کشور است، گفت: میزان باروری در مازندران در سال 85 حدود 6.4 درصد بوده که هم اکنون به 1.7 کاهش یافته و در آینده با مشکلات جمعیتی مواجه می‌شویم.
به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدرضا میرزایی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه روزهای بسیار سختی را در بهداشت داریم و این روزها بهداشت به شدت در حال تهدید است، بیان داشت: در حال حاضر برای تهیه انواع واکسن دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش ایدز در برخی از شهرهای مازندران نگران کننده است، افزود: بحث تزریق و انتقال بیماری از طریق تزریق بسیار زیاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه از افزایش بیماری زنونوز در مازندران خبر داد و بیان داشت: بیماری تب مالت در مازندران جدی است.

میرزایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز کشور درگیر بیماری‌های غیر واگیردار است، بیان داشت: 43 درصد مرگ و میرها در مازندران بر اثر بیماری‌های قلبی- عروقی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه متوسط این میزان در کشور 33 درصد، در اروپا 25 درصد و در آمریکا کمتر از 23 درصد است، گفت: بیماری‌های قلبی- عروقی بیشترین سهم را در مرگ و میر مازندرانی‌ها حتی بیشتر از متوسط جهانی دارد.

معاون بهداشتی و فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تغذیه سالم و تحرک روزانه می‌تواند این میزان را کاهش دهد، گفت: 13 درصد مرگ ‌و میرها در اثر سرطان و 11 درصد نیز بر اثر حوادث در مازندران رخ می‌دهد.

میرزایی با اشاره به وضعیت جمعیتی استان مازندران بیان داشت: کاهش رشد جمعیت در مازندران نگران کننده بوده و 12 درصد از جمعیت استان بالای 60 سال سن دارند که جزو استان های پیر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مازندران پیرترین استان کشور است، گفت: میزان باروری در سال 85 حدود 6.4 درصد بوده که هم اکنون به 1.7 کاهش یافته و در آینده با مشکلات جمعیتی مواجه می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته مرگ و میر مادران باردار در این استان به صفر رسید، بیان داشت: از این لحاظ مازندران سرآمد سایر استان ها است.

میرزایی خاطرنشان کرد: در خصوص جلوگیری از مرگ مادران باردار در مازندران اقدامات جدی صورت گرفته است./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.